26 mei 2017

Zijn feest


Gisteren werd hier gefeest, want ook de jongste zoon wordt groot en is zo langzamerhand helemaal klaar om de overstap naar het middelbaar te maken.  Wij kozen ervoor om dat dit jaar eens eind mei te laten doorgaan, want ik gokte dat er eind mei meer kans was op mooi weer.   En wat was ik content met die stralende zon, want ik maakte mij er op vestimentair zelfmaakvlak redelijk snel van af dit jaar.


Het feestbeest zelf wou graag een hemd met korte mouwen.  Hij koos zelf voor zachte double gauze met cactussen van bij Pieke Wieke.



Mijn eigen jurk hing al enkele maanden te wachten in de kast.  Ik maakte in het najaar de Pia jurk van La Maison Victor.  Toen ik merkte dat mijn mannen die wel mooi vonden en ik aan de jongste zoon vroeg of hij wou dat ik ze zou dragen op zijn lentefeest, stemde hij meteen in.  Dus ... zo gezegd, zo gedaan.  Lekker makkelijk.
De oudste zoon koos resoluut voor kleur en lichtheid voor zijn hemd. Het werd een voile katoentje van Cloud9 dat hij zelf vorig jaar uitkoos bij MondaysMilk.
Voor de wederhelft koos ik met zijn instemming een gekoesterd kwaliteitskatoentje uit mijn voorraad.  Dat ik hem al een afgewerkt hemd kon tonen in deze prachtige Liberty-stof, was extra handig om de wederhelft te overtuigen.  Terwijl de jongens resoluut kozen voor korte mouwen, wou de wederhelft graag lange mouwen, dat vond hij feestelijker staan.
Oh ja, hoeft het nog gezegd dat mijn mannen allemaal gehuld werden in een Theo hemd van Zonen09?

Een laatste lentefeest ten huize JoChapeau.  Eerst wou de zoon graag thuis vieren, maar uiteindelijk koos hij toch voor een feest op verplaatsing.  Wat meteen met zich meebracht dat ook wij ten volle tijd kregen om te genieten en nog alle tijd hadden in de voormiddag om foto's te nemen van ons viertjes.
Ik vond het wel eens leuk om eenzelfde reeks foto's te nemen als twee jaar geleden.



Omdat ik nog ruim voldoende stof over had van zijn hemd, maakte ik nog een klein aandenken gevuld met snoepjes voor alle aanwezigen volgens deze handleiding.  Twee drukknoopjes werden wel vervangen door een kruisjessteek die ook voorkwam in het stoffenpatroon zelf.  Om te vermijden dat er niet te veel snoepjes uit de portemoneetjes zouden glijden, moesten we uiteindelijk de cactussen wel op hun zij zetten.



En niet alleen wij, maar iedereen genoot ... van mooi weer, blije kindjes, lekker eten, alle familieleden nog eens gezellig samen, kortom, van een prachtige dag !





23 opmerkingen:

  1. Wat een mooi plaatje! En ik ben zo jaloers op die sproetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat ! Jullie straalden alle 4 !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie stralen allemaal! Proficiat! Zooo mooi allemaal, maar vaaral jouw jurk vind ik echt wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo cool dat hemd! Het staat hem echt heel mooi, die zoon van jou heeft goeie smaak ;) Wel een beetje grappig want nu passen wij wel samen ;) Jou kleedje is trouwens ook super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar jij staat dan ook supermooi met jouw mooie cactusbloesje !

      Verwijderen
  5. Mooie plaatjes van jullie viertjes !Jullie kozen samen super mooie hemdjesstofjes. En idd, het weer kon je niet beter hebben, de weergoden aan jullie kant!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een pracht van een hemd, maar eerlijk is eerlijk, ik kan mijn ogen vooral niet van jou afhouden. Wat zie je er goed uit...! En dat komt echt niet alleen door dat kleed, maar dat lijf, dat lijf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat allemaal dankzij het 5:2 vastendieet :-)

      Verwijderen
  7. "Maakte het er snel vanaf", dat zou bij mij zijn "kocht alles in de winkel". Drie hemden, dat vind ik al een hele prestatie! En jullie zien er geweldig uit allemaal. Zeker jij ook in je Pia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jawadde! Knap geheel maar jij bent veranderd zeg! Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie zien er stralend uit! Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Véél hartjes voor de zoon!
    En voor jou, die het toch maar weer allemaal 'snel' klaarde.
    En voor die prachtige foto's van jullie vier.
    Proficiat Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amaai wat een schoon zelfmaakfeest! En al 12 die kleinste man van jou! :O mens dat gaat snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zien jullie er allemaal prachtig en vooral zeer blij uit!
    Fijn dat het zo'n leuke dag was.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sluit mij gewoon aan bij de andere reacties:
    dat hemd: perfect!
    die sproetjes: schattig!
    het kleed: zo schoon!
    dat lijf: (Jo) chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Proficiat zeg! Prachtgezin zijn jullie in jullie zelfmaakoutfits! x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik dacht die locatie en foto inderdaad al eens gezien te hebben! Echt leuk die reportage! Prachtig gerief ook weeral.. :) Ziet er weer top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! En drie Theo's maken en dan zeggen dat je het jezelf er gemakkelijk van af hebt gebracht, lijkt me toch een understatement ;-)

    BeantwoordenVerwijderen