15 juni 2017

De polo-variant



Een leuke suggestie voor vaderdag, please ... iets wat mij de afgelopen weken bezig hield.  Gelukkig kreeg ik er heel wat in mijn mailbox.  Eentje ervan deed mij doorklikken naar mooie poloshirts.   


Oh ja, hij kreeg een polo voor zijn vaderdag.  Hij is een echte hemdendrager, maar zo'n polo voor tijdens de welverdiende verlofdagen binnenkort ... waarom niet ?  Het advies van de zonen werd ingewonnen en ook al hadden ze eerst enige twijfels, toch vonden ze mijn voorbeeld wel kunnen voor hun vader.
Dus hup, even dat Theo-patroon knippen uit mijn nieuwste aanwinst van bij Mon Depot (wie zegt dat Fagrile-tricot die gebruikt werd voor zwangerschapskledij niet zou kunnen voor een man ?) en een passend katoentje in mijn voorraad zoeken.  Maar wat heb ik gesukkeld op die polosluiting ! De handleiding was nochtans heel erg duidelijk, maar dat komt ervan als je maar aan één zijde naadwaarde bijknipt terwijl er vermeld staat dat er slechts aan één zijde géén naadwaarde moet bijgeknipt worden.  Maar eind goed, al goed.  Ook al werd de polosluiting daardoor een aantal cm ingekort.




15 opmerkingen:

  1. Oh! Wauw. En dat de polosluiting te kort is, ziet niemand hoor... Ssssht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En die herkomst van de stof ziet echt niemand er aan af. Hij is perfect zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat katoentje zorgt voor een supermooi detail. Om te onthouden ��. En een kortere polosluiting is/wordt hip, je bent je tijd voor ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sukkelde ook al eens met een polosluiting, ziet er eenvoudiger uit dan het is, maar net als bij mij kwam het bij jou ook helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! En zo leuk afgewerkt met die biezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan! Je kunt 'chapeau' in je naam veranderen in 'chemise'. je bent een echte prof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is heel mooi. Zo'n tof accent met dat biesje! En een te korte sluiting bestaat niet, dat is allemaal modelkeuze! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw! Schitterend! En ik maar proberen mijn angst te overwinnen om eens een polo'tje voor Ernestje te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, Jo ! En volgens mij zit dat ook aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Een Fragile stofje voor de papa, moet kunnen he. Ik vind het in ieder geval zeeeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, mooi!! En echt een tof stofje voor mannen! Niet standaard, maar toch heel draagbaar!

    BeantwoordenVerwijderen